معاشرت همایون شجریان با سوئدیها، سوئیسیها و آلمانیها/ «گاه فراموشی» اردیبهشت میآید
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۵۷۲۳
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون شجریان، خواننده شناختهشده موسیقی سنتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از ضبط آلبومی به نام «گاه فراموشی» با حضور چهار نوازنده از کشورهای سوئد (دو نفر)، سوئیس و آلمان با حضور فردین خلعتبری به عنوان آهنگساز و شاعر خبر داد.
او در بخشی از این پست اینستاگرامی که با چهار ویدئو از چهار نوازنده؛ بیورن مهیر (نوازنده گیتارباس از سوئد)، کلاوس گزینگ (نوازنده ساکسیفون سوپرانو از آلمان)، کارلو نیدر هاوزر (نوازنده ویلونسل از سوئیس) و فردریک ژیل (نوازنده پرکاشن از سوئد) همراه بود، چنین نوشت:
«این شنیدن، دیدنی است
آلبوم موسیقی «گاه فراموشی» تازهترین همکاری هنری همایون شجریان و فردین خلعتبری اردیبهشت منتشر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این قصه و همکاری ماندگار است؛ با ما همراه باشید و منتظر خبرهای بعدی از این همکاری هنری بمانید.»
همایون شجریان خواننده، فردین خلعتبری تهیهکننده و آهنگساز و شاعر، رامین صدیقی مشاور تهیهکننده، سحر فروزان مشاور تهیهکننده، رضا موسوی مدیر هنری، کاوه عابدین و فرانس شادن صدابرداران عوامل اجرایی این آلبوم موسیقی را تشکیل میدهند که ضبط آن در کشورهای ایران و اتریش صورت گرفته است.
همایون شجریان و فردین خلعتبری طی سالهای گذشته فعالیتهای مستمری با یکدیگر داشتهاند که از جمله آنها میتوان به انتشار آلبوم «امشب کنار غزلهای من بخواب» روی اشعار زندهیاد افشین یداللهی و خوانش چند تکآهنگ برای سریالها و آثار صوتی اشاره کرد.
۲۵۹۲۵۹
کد خبر 1623293منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: همایون شجریان خواننده نوازنده و آهنگساز موسیقی موسیقی کلاسیک همایون شجریان فردین خلعتبری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
درمورد موسیقی نواحی ایران هرقدر صحبت شود باز کم است. چون کمکاریها در این زمینه به حدی است که خیلی میتوان در این باره صحبت کرد. اما یکی از اتفاقات خوبی که در هفتههای گذشته رخ داد این بود که در شهر سنندج استان کردستان جشنواره دف نوازان با عنوان «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان برگزار شد که از تمام ایران در این جشنواره حضور داشتند و نکته قابل توجه این است که کردستان به ویژه شهر سنندج؛ خطهی دفنوازی ایران است تا جایی که اقلیمی به شمار میآید که این ساز در هر خانهای دیده میشود و این موضوع نیز، در سراسر ایران گسترش پیدا کرده است و حضور دف در دیگر اقوام کشور هم، وجود دارد.
در پایتخت هم، افراد زیادی به آموزش و یادگیری دف میپردازند و اهمیت این ساز به حدی است که از آن در مراسمهای مختلف رسانه ای، محفلی، خانوادگی و رسمی استفاده میشود. از اینرو، گفته میشود که اجراهای خوب دفنوازی در جشنواره دفنوازان «هزار دف» انجام شده و در موسیقی نواحی ایران، اقدام ارزندهای بوده است.
محمّد طریقت، نوازنده دف و سنتور در برنامه «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ درمورد جشنواره دفنوازی «هزار دف» در پالنگان کردستان اظهار کرد: بنده به عنوان نوازنده دف در این جشنواره دعوت شدم و در جریان آن، به صورت فراخوان از نوازندههای دف سراسر ایران دعوت شده بود تا در این جشنواره حضور داشته باشند و اگرچه کم و کاستیهایی وجود داشت و بخشی از آنها طبیعی است و در فضای مجازی به این موضوع اشاره شده بود ولی باید توجه کرد که دومین بار بود که به همت دوستداران فرهنگ و هنر کشور، این جشنواره دفنوازی برگزار شد و این جشنواره، اجتماعی از حضور پُرشور مردم هنر دوست سراسر ایران بود که از هر گروه سنی با همدلی و اتحاد خود سعی کردند پاسداشت فرهنگ، هنر و تاریخ ارزشمند به جای مانده از نیاکانمان را داشته باشند.
این نوازنده گفت: در مجموع، اینطور میتوانم از این جشنواره دفنوازی «هزار دف» پالنگان صحبت کنم و خیلی نمیتوان حواشی آن را نقد کرد چراکه برای دومین بار این جشنواره برگزار شد و اوایل هر کاری، یک سری نواقص و کاستیهایی وجود دارد و این مشکلات و کاستیها قابل اغماض هستند.
محمّد طریقت درمورد این که آیا جشنواره «هزار دف» رقابتی، تکنوازی و یا گروهنوازی بوده است؟ افزود: جشنواره دفنوازی به صورت گروهنوازی بود؛ به طوریکه دفنوازان تحت کنترل و رهبری یک سری از سرپرستان دفنوازی بودند.
خبرنگار: فاطیما میرزایی
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی